Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzki ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę północnej obwodnicy Chmielnika w ciąg u drogi wojewódzkiej nr 765 od skrzyżowania z drogą krajową nr 73. Zwycięzcą przetargu zostało Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych FART.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach wybrał ofertę Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych FART w przetargu na budowę obwodnicy Chmielnika. Jej wartość to 36,767 mln zł. Przy ocenie otrzymanych propozycji ŚZDW brał pod uwagę cenę (60%) oraz okres gwarancji (40%). Z uwagi na to, że wszyscy oferenci zaproponowali okres gwaranci równy 60 miesięcy w postępowaniu liczyła się jedynie cena.
Kosztorys inwestora opiewał na 59,23 mln zł, ale budżet inwestycji był równy już jedynie 17,19 mln zł. W tej sytuacji żadna z pięciu przedstawionych ofert nie mieściła się w zaplanowanej kwocie. Ostatecznie całkowita wartość budowy drogi wraz m.in. wykupem gruntów ma wynosić ok. 47 mln zł i w 85% zostanie ona pokryta z funduszu wsparcia Polski Wschodniej.
Wyświetl większą mapę
Zadania przewiduje budowę obwodnicy Chmielnika w ciągu DW-765 o długości 2,7 km oraz przebudowę fragmentu DK-73 o długości 1,4 km. Roboty mają zakończyć się jesienią 2018 roku, a 30 listopada 2018 roku droga ma zostać oddana do ruchu.
Trasa ma przede wszystkim wyprowadzić ruch z Chmielnika. Po jej wybudowaniu, przede wszystkim, tranzyt ma się prze nieść na północne obejście miejscowości. Dodatkowo inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo w okolicy.